Sök efter recept

Nudelsallad med Vegobitar, edamamebönor och paprika

Spara Spara
Skriv ut Skriv ut

Instruktioner

Nudelsallad
Koka nudlarna enligt anvisningar. Skölj med kallt vatten. Låt rinna av och svalna. Tillsätt ev lite olja så att de inte klibbar ihop. Blanda vätskeingredienserna i en bunke i turordning. Smaka av. Häll blandningen över de kalla nudlarna och rör om.

Lägg paprika, edamamebönor och vegobitar i en ugnsfast form. Rosta i ugn i 200° ca 15 min eller tills innehållet har fått färg. Tag ut och blanda med nudlarna. Strö över basilika när allt har svalnat.

Sesammorötter
Koka upp vatten med ingefära, salt och soja. Tillsätt sedan övriga ingredienser. När det börjar koka sänk värmen. Låt sjuda tills morötterna är al dente. Sila av vätskan och använd den eventuellt till att blanda i nudelsalladen. Strö sesamfrön över morötterna. Servera dem varma eller kalla.


En portion/djup skål:
Nudelsallad ca 340g
Sesammorötter 50g

Näringsvärde per portion

Tänk på att eventuella näringsvärden och klimatberäkningar kan förändras om ingredienser tas bort, adderas eller ersätts av andra produkter.
Protein
23g Protein
Kolhydrater
84g Kolhydrater
Fett
13g Fett